Pandispanyası İçin
Malzemeler
· 4 Adet Yumurta
· 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
· 4 Türk Kahvesi Fincanı Un
· 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt
· 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
· 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
· 1 Paket Kabartma Tozu
· 1 Paket Vanilya
· 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
· 4 Türk Kahvesi Fincanı Un
· 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt
· 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
· 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
· 1 Paket Kabartma Tozu
· 1 Paket Vanilya
Kreması İçin
Krem Şanti
1 Su bardağı Süt
Çilekli Jöle
Çikolata Sos
Arzu Ettiğiniz Hazır Pasta Kreması
Yapılışı
Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Şekerin yarısını ekleyin ve şeker eriyinceye kadar çırpın.
· Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın. Şeker eriyince yağı ve (yoğurtlu tarifi yapıyorsanız) yoğurdu ekleyin ve çok az çırpın.
· Toz malzemeleri birlikte eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli yada tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)
· Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin. (Benim fırınım tam 1 saatte pişiriyor ve ben 55 dk. dan önce kapağını kesinlikle açmıyorum, siz fırınınızın performansına göre 45. dakikadan sonra kapağı çok az açarak kontrol edebilirsiniz).Fırından çıkartdığımız pandispanya kekimizi 1 saat dinlendiriyoruz.Bu sırada pastamızın kremasını hazırlayalım. Krem şanti'yi tarifine göre süt ile beraber çırpalım dolapta bekletelim.Jöle Sosunuda tarifteki gibi hazırlayalım.Pandispanyamız iyice dinlendikten sonra kekimizi iyiye veya üçe bölelim.Arasına arzu ettiğimiz kremayı sürelim (Ben Sade krema tercih ettim.)Kremşantimizi pandispanyamız ile kapatalım. Üzerine çilekli jölemizi döşüyelim. Arzumuza göre çikolatalı sos ile süsleyelim.Afiyet Olsun.
· Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın. Şeker eriyince yağı ve (yoğurtlu tarifi yapıyorsanız) yoğurdu ekleyin ve çok az çırpın.
· Toz malzemeleri birlikte eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli yada tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)
· Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin. (Benim fırınım tam 1 saatte pişiriyor ve ben 55 dk. dan önce kapağını kesinlikle açmıyorum, siz fırınınızın performansına göre 45. dakikadan sonra kapağı çok az açarak kontrol edebilirsiniz).Fırından çıkartdığımız pandispanya kekimizi 1 saat dinlendiriyoruz.Bu sırada pastamızın kremasını hazırlayalım. Krem şanti'yi tarifine göre süt ile beraber çırpalım dolapta bekletelim.Jöle Sosunuda tarifteki gibi hazırlayalım.Pandispanyamız iyice dinlendikten sonra kekimizi iyiye veya üçe bölelim.Arasına arzu ettiğimiz kremayı sürelim (Ben Sade krema tercih ettim.)Kremşantimizi pandispanyamız ile kapatalım. Üzerine çilekli jölemizi döşüyelim. Arzumuza göre çikolatalı sos ile süsleyelim.Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder